Code | ZS-USZ-BSK_II |
---|---|
Organizational unit | [ZS-USZ] University of Szczecin |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second cycle |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 4 |
Duration | 4 semestry |
Recruitment committee address | admissions@usz.edu.pl |
WWW address | https://admissions.usz.edu.pl/pl |
Required document | |
Ask a question |
- Phase 1 (01.10.2023 00:00 – 01.10.2023 23:59)
UWAGA
Obecnie nie trwają zapisy za pośrednictwem strony: ukraina.irk.edu.pl.
Rekrutacja na studia w Uniwersytecie Szczecińskim odbywa się elektronicznie wyłącznie przez system Elektronicznej Rejestracji Kandydatów: https://e-rekrutacja.usz.edu.pl/ w dniach 08.05 - 22.09.2023 r.
Zapraszamy!
Bałtyckie studia kulturowe realizują specjalistyczny, autorski, wyjątkowy program, ukierunkowany na różne aspekty dziedzictwa i przede wszystkim najnowsze zjawiska w kulturze państw nadbałtyckich. Dają możliwości zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do działania w sektorze kultury i turystyki oraz kompetencje niezbędne do działań animacyjnych oraz rozwijania indywidualnych zainteresowań. W trakcie studiów wykorzystywane są także atuty Szczecina i województwa jako miejsca kontaktów międzykulturowych i nawiązywania różnych form współpracy miast i regionów położonych w basenie Morza Bałtyckiego.
Zajęcia odbywają się w systemie popołudniowym.
Nauczysz się:
• wykorzystywać zdobytą wiedzę w pracy badawczej, oraz w instytucjach kultury i turystyki,
• interpretować teksty przydatne w działalności popularyzatorsko-edukacyjnej,
• wykorzystywać wiedzę i umiejętności do realizacji samodzielnych projektów w sektorze kultury,
• poznawać i rozumieć mechanizmy kształtujące specyfikę literatury, kultury artystycznej i form spędzania czasu wolnego, rozwijania zainteresowań,
• tworzyć i realizować projekty naukowe ukierunkowane na zjawiska i relacje kulturowe regionu nadbałtyckiego.
Absolwenci są przygotowani do pracy jako organizatorzy, animatorzy w instytucjach kultury takich jak: galerie, teatry, kina, muzea, centra kultury, stowarzyszenia, redakcje, wydawnictwa, biblioteki, turystyka regionalna, jednostkach organizacyjnych współpracy makroregionalnej oraz samodzielnej realizacji projektów edukacyjno-artystycznych, popularyzatorskich oraz powiązanych z zagospodarowaniem czasu wolnego, kreowania ruchu hobbystycznego.
Przykładowe przedmioty:
Komparatystyka kulturowa i medialna, kultura i sztuka Pomorza, turystyka w regionie Morza
Bałtyckiego, dramat i teatr skandynawski, muzea i galerie krajów nadbałtyckich i Skandynawii,
skandynawska powieść kryminalna, do wyboru: lektorat języka szwedzkiego lub niemieckiego (od podstaw).
Kontynuacja nauki: studia III stopnia.
Kryteria kwalifikacji:
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia. Kryterium kwalifikacji jest liczba otrzymanych punktów, obliczana wg wzoru:
W = 0,5 O + 0,5 Ś,
Gdzie:
O – ocena na dyplomie ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Ś – średnia z przebiegu studiów co najmniej pierwszego stopnia, potwierdzona przez uczelnię kandydata i wyliczona według zasad zgodnych z regulaminem studiów ukończonej uczelni.
Dodatkowe informacje:
Zajęcia odbywają się w systemie popołudniowym. Bałtyckie studia kulturowe są projektem oryginalnym, jednocześnie ich program ukształtowany został także w wyniku wnikliwej analizy losów absolwentów oraz konsultacji prowadzonymi ze studentami kulturoznawstwa. Program wyróżnia się znaczącym miejscem w programie zagadnień z zakresu literatury współczesnej, komparatystyki, historii sztuki, sztuki współczesnej, teatru, filmu, kultury popularnej, problemów relacji międzykulturowych oraz translatoryki kulturowej. Wszystkie treści ukierunkowane są na zjawiska i procesy składające się na najnowsze, oryginalne tendencje i zjawiska w kulturze regionów nadbałtyckich (np. skandynawska powieść kryminalna), oraz wspólne dziedzictwo i procesy powstałe w wyniku kontaktów międzykulturowych (np. ruchy rekonstrukcyjne). Wychodzimy z założenia, że podstawą sukcesu są ukierunkowana wiedza oraz umiejętności obserwacji i rozumienia otaczającej rzeczywistości, stąd proponujemy zajęcia ukierunkowane na interpretację, formułowanie problemów badawczych oraz współpracę w realizacji projektów.