Code | SK-US-W2-S2TR19 |
---|---|
Organizational unit | [SK-US] University of Silesia in Katowice |
Field of studies | Tourism |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second cycle |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Duration | 2 years (4 semesters) |
- Phase 1 (01.06.2022 00:00 – 01.06.2022 23:59)
УВАГА: На цьому напрямку зарахування здійснюється ТІЛЬКИ через систему Інтернет-реєстрації кандидатів: https://irk.us.edu.pl
UWAGA: Na tym kierunku zapisy odbywają się TYLKO przez system Internetowej Rejestracji Kandydatów: https://irk.us.edu.pl
IMPORTANT: Recruitment for this field of study is carried out in the external enrollment system of the University of Silesia at: https://irk.us.edu.pl |
|
Сілезький університет в Катовіцах |
|
веб-сторінка |
|
онлайн реєстрація |
|
інформація для іноземців |
|
освітня пропозиція в Сілезькому університеті в Катовіцах |
|
ініціативи для України в Сілезькому університеті в Катовіцах |
|
контактні дані |
Бюро Рекрутації Іноземців вул. Bankowa 12, кб. 3.8, 40-007 Катовіце відкритий: понеділок-п'ятниця, години 8.00–15.00 тел. 32 359 22 72, 32 359 22 73 ел. адрес: admission@us.edu.pl
Biuro Rekrutacji Cudzoziemców ul. Bankowa 12, pok. 3.8, 40-007 Katowice • czynne: poniedziałek–piątek, godz. 8.00–15.00 • tel. 32 359 22 72, 32 359 22 73 • e-mail: admission@us.edu.pl |
Charakterystyka kierunku oraz oferowanych specjalności:
W XXI wieku turystyka jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się sektorem gospodarki. Wzrasta liczba pracowników, a także powstają nowe rodzaje turystyki, które poszukują specjalistów.
Kierunek turystka ma za zadanie wykształcić fachowców ds. usług turystycznych, dlatego treści kształcenia obejmują elementy zarządzania, marketingu, geografii, dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego, ochrony środowiska, prawa itp. Nauczanie na tym kierunku jest interdyscyplinarne, łączące w sobie wiele dziedzin związanych z działalnością turystyczną.
Absolwent tego kierunku będzie posiadać kompetencje i wiedzę w zakresie pilotowania wycieczek, pracy w biurze podróży, hotelu i gastronomi, organizowania dużych wydarzeń turystycznych, a także pracy w jednostkach samorządowych.
Dzięki nabytym dodatkowym umiejętnościom obsługi programów ICT i technik GIS-owych, a także wiedzy o odnajdywaniu się na rynku pracy student zyska przewagę konkurencyjną nad absolwentami innych kierunków.
Planowane ćwiczenia terenowe a także praktyki zawodowe stworzą szansę nabycia doświadczenia zawodowego już podczas studiów.
Celem specjalności „Gospodarka turystyczna” na kierunku TURYSTYKA jest zapoznanie studentów geografią turyzmu, podstawami prawa w turystyce, elementami zarządzania i marketingu, przedsiębiorczości; umiejętnościami tworzenia strategii turystycznej oraz marketingu i przedsiębiorczości w zakresie gospodarki turystycznej. Studenci poznają metody waloryzacji środowiska geograficznego na potrzeby turystyki, oceny potencjał regionów turystycznych i atrakcji turystycznych, typologizacji rodzajów i form turystyki; zdobywają kompetencje w zakresie obsługi ruchu turystycznego. Poznają nowe trendy i kierunki w ruchu turystycznym; posiadają umiejętności sporządzania map waloryzacyjnych w programach GIS oraz znają podstawowe systemy rezerwacyjne; umieją przygotowywać strategie obsługi klienta, potrafią oceniać zachowania konsumenckie, prowadzić negocjacje w biznesie; znają i wykorzystują potencjał dziedzictwa kulturowego i polityki turystycznej do tworzenia kompleksowego produktu turystycznego; znają ekonomiczne podstawy turystyki i metody oceny wpływu turystyki na środowisko; umieją stosować zasady rozwoju zrównoważonego w branży turystycznej. Studenci uzyskują kompletną wiedzę niezbędną do obsługi ruchu turystycznego zarówno w kraju, jak i za granicą; umieją dostosować swe działania do silnie różnicującej się i rozwijającej branży turystycznej. Ze względu na położenie Uniwersytetu na obszarze wysoko uprzemysłowionym szczególny nacisk zostanie położony na gospodarowanie zasobami poprzemysłowymi w turystyce. Studenci uzyskują zatem wiedzę niezbędną do kreowania gospodarki turystycznej na szczeblu lokalnym, regionalnym, jak i ogólnokrajowym ze szczególnym uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju.
Perspektywy zawodowe:
Absolwent specjalności „Gospodarka turystyczna” będzie przygotowany do:
- pracy w charakterze doradcy i menadżera w biurach turystycznych
- pracy w hotelach, pensjonatach, gospodarstwach agroturystycznych, szeroko pojętej obsłudze ruchu lotniczego,
- pracy w charakterze specjalisty w placówkach turystycznych, hotelarskich, parkach rozrywki, krajowych i regionalnych organizacjach turystycznych, wydziałach kultury, sportu, turystyki oraz promocji jednostek samorządowych, punktach informacji turystycznej;
- pracy w biurach turystycznych i firmach promocji turystyki, firmach w organizacji turystyki biznesowej, biurach obsługujących turystykę przyjazdową
- pracy w administracji samorządowej i organizacjach społecznych,
- pracy w charakterze przewodnika i pilota wycieczek oraz animatora czasu wolnego
- podejmowania własnej aktywności gospodarczej w świadczeniu szeroko rozumianych usług turystycznych, agroturystycznych, hotelarskich i gastronomicznych.
Inne, dodatkowe ważne dla kandydata informacje:
Studenci mają możliwość uzyskania certyfikatu ukończenia kursu pilota wycieczek.