Code | SK-US-W1-S2TP20 |
---|---|
Organizational unit | [SK-US] University of Silesia in Katowice |
Field of studies | Creative writing and publishing marketing |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second cycle |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Duration | 2 years (4 semesters) |
- Phase 1 (01.06.2022 00:00 – 01.06.2022 23:59)
УВАГА: На цьому напрямку зарахування здійснюється ТІЛЬКИ через систему Інтернет-реєстрації кандидатів: https://irk.us.edu.pl
UWAGA: Na tym kierunku zapisy odbywają się TYLKO przez system Internetowej Rejestracji Kandydatów: https://irk.us.edu.pl
IMPORTANT: Recruitment for this field of study is carried out in the external enrollment system of the University of Silesia at: https://irk.us.edu.pl |
|
Сілезький університет в Катовіцах |
|
веб-сторінка |
|
онлайн реєстрація |
|
інформація для іноземців |
|
освітня пропозиція в Сілезькому університеті в Катовіцах |
|
ініціативи для України в Сілезькому університеті в Катовіцах |
|
контактні дані |
Бюро Рекрутації Іноземців вул. Bankowa 12, кб. 3.8, 40-007 Катовіце відкритий: понеділок-п'ятниця, години 8.00–15.00 тел. 32 359 22 72, 32 359 22 73 ел. адрес: admission@us.edu.pl
Biuro Rekrutacji Cudzoziemców ul. Bankowa 12, pok. 3.8, 40-007 Katowice • czynne: poniedziałek–piątek, godz. 8.00–15.00 • tel. 32 359 22 72, 32 359 22 73 • e-mail: admission@us.edu.pl |
Charakterystyka kierunku:
Twórcze pisanie i marketing wydawniczy to nowatorski kierunek studiów, na którym z jednej strony pomagamy studentom rozwijać własną twórczość artystyczną (proza, poezja, scenariusz), z drugiej uczymy marketingu wydawniczego i tego, jak odnaleźć się na dzisiejszym rynku książki. W trakcie studiów studenci nabywają wiedzę i umiejętności dotyczące natury, przebiegu i rozwiązywania problemów w ramach procesu twórczego, zgłębiają także specyfikę rynku wydawniczego w Polsce i poznają narzędzia marketingowe wykorzystywane przez wiodące polskie wydawnictwa. W trakcie studiów prezentowane są zagadnienia związane m.in. z literaturą najnowszą, scenopisarstwem, socjologią literatury i rynku wydawniczego oraz marketingiem wydawniczym. Co istotne, zajęcia prowadzone są z zarówno przez wieloletnich praktyków (prozaików i poetów, dyrektorów wydawnictw, redaktorów i specjalistów od marketingu), jak i specjalistów z zakresu literatury najnowszej oraz rynku książki. Na kierunek twórcze pisanie i marketing wydawniczy zapraszamy przede wszystkim osoby pragnące realizować się w pracy twórczej lub wydawniczej i jednocześnie rozwijać własne kompetencje interpersonalne oraz zdolności kreatywne w kontakcie z innymi ludźmi.
Perspektywy zawodowe (sylwetka absolwenta):
Absolwent kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy to osoba wyczulona na perswazyjne i narracyjne wymiary słowa oraz potrafiąca się nimi posługiwać adekwatnie do medium oraz celu wypowiedzi. Jego kompetencje są wynikiem połączenie wyspecjalizowanej wiedzy teoretycznej (m.in. z zakresu najnowszej historii literatury polskiej i obcej, teorii i socjologii literatury, krytyki literackiej, rynku książki, merketingu wydawniczego) z umiejętnościami praktycznymi nabytymi w trakcie licznych, dopasowanych do indywidualnych zainteresowań, warsztatów. Dysponuje on wiedzą dotyczącą różnych strategii twórczych oraz praw, jakimi rządzi się współczesny rynek wydawniczy. Dysponuje on również umiejętnościami, które pozwolą mu na tym rynku funkcjonować i spełniać się zawodowo.
To osoba kreatywna, która potrafi tworzyć i wypowiadać się za pomocą różnych form literackich, paraliterackich oraz użytkowych. Zna zróżnicowane strategie pisarskie oraz posiada umiejętność tworzenia najpopularniejszych gatunków w kulturze współczesnej. Potrafi napisać opowiadanie, powieść czy scenariusz filmu lub serialu. Potrafi również przygotować profesjonalną ofertę wydawniczą. Nie jest mu również obca wiedza o regułach tworzenia tekstów paraliterackich, na przykład reportażu czy biografii.
Absolwent kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy może bez problemu podjąć pracę w szeroko pojętym sektorze usług medialnych i wydawniczych (wydawnictwa, agencje reklamowe, prasa, zespoły filmowe).