Code | ZS-USZ-DiKS |
---|---|
Organizational unit | [ZS-USZ] University of Szczecin |
Field of studies | dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 16 |
Duration | 6 semestrów |
Recruitment committee address | admissions@usz.edu.pl |
WWW address | https://admissions.usz.edu.pl/pl |
Required document | |
Ask a question |
- Phase 1 (01.10.2023 00:00 – 01.10.2023 23:59)
UWAGA
Obecnie nie trwają zapisy za pośrednictwem strony: ukraina.irk.edu.pl.
Rekrutacja na studia w Uniwersytecie Szczecińskim odbywa się elektronicznie wyłącznie przez system Elektronicznej Rejestracji Kandydatów: https://e-rekrutacja.usz.edu.pl/ w dniach 08.05 - 22.09.2023 r.
Zapraszamy!
Program studiów został przystosowany do zmian zachodzących na rynku pracy i zapotrzebowania pracodawców, a zwłaszcza potrzeb rozwijającego się dynamicznie rynku mediów. Studiujący ma możliwość zdobycia kompetencji zarówno teoretycznych,
jak i praktycznych, które będą stanowiły podstawę do podjęcia pracy w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich.
UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW
Nauczysz się:
• analizowania i interpretowania przekazów medialnych,
• tworzenia komunikatów medialnych,
• pisania i redagowania tekstów,
• współpracy w zespole redakcyjnym.
Przykładowe przedmioty:
ortografia i interpunkcja, etyka dziennikarska w praktyce, e-public relations, komunikacja w zespole, organizacja pracy i warsztat dziennikarza radiowego, pisanie i edycja tekstu, fotografia prasowa, strategie PR, media mobilne, warsztat redaktora, tworzenie i zarządzanie portalem internetowym
KARIERA I PRACA
Nasi absolwenci pracują jako:
• dziennikarze w radiu, telewizji, prasie i nowych mediach,
• rzecznicy prasowi, pracownicy biur prasowych różnych firm i instytucji,
• twórcy reklam w agencjach reklamowych,
• PR-owcy w agencjach kreowania wizerunku (społecznego, publicznego i politycznego),
• redaktorzy w prywatnych i publicznych instytucjach medialnych,
• wydawcy w redakcjach różnych mediów.
Profil studiów: ogólnoakademicki
ECTS: 180
Specjalności:
- public relations;
- szkoła krytyki i publicystyki kulturalnej;
- szkoła reportażu;
- dziennikarstwo internetowe;
- modelowanie komunikacji
Kryteria kwalifikacji - grupa I:
- język polski
Kryteria kwalifikacji - grupa II:
- język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji - grupa III:
- historia
- wiedza o społeczeństwie
Dodatkowe informacje:
Na studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej czeka sześć semestrów wypełnionych zajęciami teoretycznymi i praktycznymi, które przygotują do pracy dziennikarskiej – w radiu, telewizji, prasie i nowych mediach. Podczas studiów będzie można wybrać jedną z pięciu dostępnych specjalności, które umożliwią absolwentom swobodne poruszanie się na rynku pracy – w sektorze związanym z mediami i w sektorach pokrewnych.