Code | ZS-USZ-MIC_I |
---|---|
Organizational unit | [ZS-USZ] University of Szczecin |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 6 |
Duration | 6 semestrów |
Recruitment committee address | admissions@usz.edu.pl |
WWW address | https://admissions.usz.edu.pl/pl |
- Phase 1 (01.10.2022 00:00 – 01.10.2022 23:59)
UWAGA
Obecnie nie trwają zapisy za pośrednictwem strony: ukraina.irk.edu.pl.
Rekrutacja na studia w Uniwersytecie Szczecińskim odbywa się elektronicznie wyłącznie przez system Elektronicznej Rejestracji Kandydatów: https://e-rekrutacja.usz.edu.pl/ w dniach 08.05 - 22.09.2023 r.
Zapraszamy!
Kierunek media i cywilizacja daje unikatową możliwość połączenia wiedzy i umiejętności dotyczących współczesnych mediów, niezbędnych do poznawania i rozumienia zasad i form wymiany myśli oraz informacji, z uwzględnieniem specyfiki cywilizacyjnej w wymiarach – globalnym, lokalnym i indywidualnym. Studia umożliwiają poznanie różnych systemów medialnych, ich cech charakterystycznych wynikających z różnic kulturowych.
UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW
Nauczysz się:
• oceniać i stosować różne formy komunikacji międzyludzkiej i międzykulturowej w zależności od stopnia rozwoju cywilizacyjnego oraz charakteru podmiotów biorących w niej udział,
• jakie różnice występują między różnymi cywilizacjami na świecie, jakim przemianom one podlegają,
• jakim warsztatem pracy dysponują dziennikarze prasowi, radiowi i telewizyjni oraz jak jest zorganizowana ich praca,
• podstaw redakcji tekstów przy wykorzystaniu mediów informatycznych,
• zawodu archiwisty (po wyborze specjalności archiwistyka).
Przykładowe przedmioty:
prezentacje multimedialne, wpływ społeczny, autoprezentacja, etyka i prawo w mediach: prawo prasowe, ochrona danych osobowych, wprowadzenie do marketingu i Public Relations, formy komunikacji w epoce nowożytnej, warsztat pracy dziennikarza prasowego, warsztat pracy dziennikarza radiowego, systemy kancelaryjne w Polsce, wstęp do archiwistyki, grafika użytkowa i plakat, tworzenie witryn i portali internetowych
KARIERA I PRACA
Nasi absolwenci pracują w:
• placówkach zajmujących się mediami, komunikacją społeczną w zakresie indywidualnym i masowym, szczególnie w aspekcie międzykulturowym,
• instytucjach zajmujących się analizą nośników komunikacji, w tym wszelkiego rodzaju dokumentów, wytworów kultury, reklamie i marketingu,
• działach promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji administracji państwowej i samorządowej,
• komórkach zajmujących się komunikacją z mediami w organizacjach społecznych i politycznych, a także działach zajmujących się kształtowaniem wizerunku medialnego,
• archiwach państwowych (po wyborze specjalności archiwistyka).
Profil studiów: ogólnoakademicki
ECTS: 180
Specjalności:
- public relations w mediach współczesnych;
- archiwistyka
Kryteria kwalifikacji - grupa I:
- geografia
- historia
- historia sztuki
- wiedza o społeczeństwie
Kryteria kwalifikacji - grupa II:
- język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji - grupa III:
- język polski
Dodatkowe informacje:
Zajęcia praktyczne na kierunku prowadzą dziennikarze prasowi, radiowi i telewizyjni. Przy realizacji programu studiów wydział współpracuje z mediami, a także działami prywatnych firm zajmujących się: komunikacją społeczną, promocją i marketingiem.