Code | SK-US-W6-S1PG19 |
---|---|
Organizational unit | [SK-US] University of Silesia in Katowice |
Field of studies | Games and Virtual Reality Design |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle |
Educational profile | practical |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 2 |
Duration | 3 years (6 semesters) |
Required document |
Uniwersytet Śląski w Katowicach Сілезький університет в Катовіцах |
|
веб-сторінка |
|
інформація для іноземців |
|
ініціативи для України в Сілезькому університеті в Катовіцах |
|
контактні дані |
Бюро Рекрутації Іноземців вул. Bankowa 12, кб. 3.8, 40-007 Катовіце відкритий: понеділок-п'ятниця, години 8.00–15.00 тел. 32 359 22 72, 32 359 22 73 ел. адрес: admission@us.edu.pl
Biuro Rekrutacji Cudzoziemców ul. Bankowa 12, pok. 3.8, 40-007 Katowice • czynne: poniedziałek–piątek, godz. 8.00–15.00 • tel. 32 359 22 72, 32 359 22 73 • e-mail: admission@us.edu.pl |
Oferowane lektoraty z języka obcego: Angielski, francuski
Charakterystyka kierunku:
Ogólnym celem kształcenia na kierunku „Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej” jest wykształcenie absolwenta z tytułem licencjata oraz przygotowanie go do prowadzenia samodzielnej działalności w dziedzinie projektowania gier i przestrzeni wirtualnej. Uzyskane wykształceniu pozwoli mu na otwarcie drogi do dalszego kształcenia na studiach drugiego stopnia oraz rozwijania własnej twórczości. Szeroki zakres uzyskanych przez absolwenta kompetencji pozwoli na obszerne spektrum przyszłej działalności zawodowej. Program specjalności „Grafika komputerowa gier” funkcjonuje na kierunku o profilu praktycznym, przygotowującym do zawodu grafika w przemyśle gier komputerowych. Specjalność łączy w sobie zarówno kompetencje z zakresu grafiki artystycznej i projektowania graficznego z naciskiem na znajomość warsztatu grafiki komputerowej ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych technologii projektowania gier (animacja komputerowa 2D, animacja komputerowa 3D, projektowanie silników gier, projektowanie poziomów gier, efektów specjalnych, oświetlenia, tekstur, operowanie kadrem, modelowanie obiektów 3D, mechanika postaci i obiektów, projektowanie świata gry). Niezwykle ważną jest również umiejętność pracy zespołowej ze współtwórcami gier komputerowych i rozrywki interaktywnej (scenarzyści, producenci gier, programiści itd.)
Perspektywy zawodowe (sylwetka absolwenta):
Absolwent kierunku „Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej” uzyskuje tytuł licencjata sztuki i kwalifikacje zawodowe artysty grafika gier komputerowych. Dzięki uzyskaniu wiedzy i umiejętności poszukiwanych na rynku pracy zdobędzie możliwość zatrudnienia w branży gier i rozrywki interaktywnej, jak również w agencjach reklamowych, czy instytucjach kultury. Dynamicznie rozwijający się w Polsce sektor gier komputerowych wymaga ciągłego uzupełniania wykwalifikowanej kadry. Za dynamicznym corocznym wzrostem sektora nie nadąża rynek pracy, na którym zapotrzebowanie na specjalistów świadczących usługi w zakresie preprodukcji, produkcji i post produkcji rozrywki interaktywnej, rośnie proporcjonalnie do rozwoju branży.
Kryteria przyjęć
Etap I – przegląd i ocena teczek z pracami:
Podczas przeglądu teczek można przedstawić łącznie do 10 dużych prac rysunkowych bądź malarskich (format większy niż 50x70 cm). Dodatkowo dopuszcza się przedstawienie przez kandydata innych przykładów twórczej aktywności takich jak szkice rysunkowe oraz malarskie, rysunki koncepcyjne, ilustracje, animacje, prace 3D, kolaże oraz inne.
Komisja rekrutacyjna udostępnia kandydatom sprzęt komputerowy jednak w przypadku cyfrowych prac 2D oraz 3D, Komisja nie odpowiada za problemy techniczne uniemożliwiające przedstawienie danej pracy podczas przeglądu. Sugerowane jest posiadanie przez kandydata własnego sprzętu typu laptop, tablet itp. wraz z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem.
Ocena: od 1 do 50 punktów.
Komisja rekrutacyjna, podejmie decyzję w drodze uchwały, o minimalnej liczbie punktów, od której dopuszczać będzie kandydatów do etapu II, tj. egzaminu praktycznego.
Etap II – egzamin praktyczny:
- Rysunek.
Ocena: od 1 do 50 punktów
Wynik końcowy kandydata, stanowi sumę uzyskanych punktów z poszczególnych etapów postępowania kwalifikacyjnego.
O zakwalifikowaniu na ww. kierunek studiów, decyduje miejsce na liście rankingowej, utworzonej na podstawie wyniku końcowego z postępowania kwalifikacyjnego. Wymogiem formalnym jest zdany egzamin maturalny/dojrzałości.
Kandydat na studia zobowiązany jest złożyć odpowiednie Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia studiów na tym kierunku.