• log in
  • create an account

Recruitment for 1st degree studies

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

[SC-UJD] Inżynieria multimediów, stacjonarne, pierwszego stopnia, inżynierskie

Details
Code SC-UJD-IM-I
Organizational unit [SC-UJD] Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie
Form of studies Full-time
Level of education First cycle
Educational profile practical
Language(s) of instruction Polish
Duration 3,5 roku
Office opening hours 8.00 - 15.00
WWW address http://www.wnspt.ujd.edu.pl
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (05.05.2022 00:00 – 30.09.2022 23:59)

                                                     UWAGA !!!

                   Na tym kierunku zapisy odbywają się TYLKO przez system

          Internetowej Rejestracji Kandydatów: https://rekrutacja.ujd.edu.pl

Uniwersytetu Humanistyczo-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie

Specjalności (wybór po 2 semestrze):

  • Akustyka i realizacja dżwięku,
  • Grafika komputerowa,

Studia na kierunku Inżynieria Multimediów to studia inżynierskie, trwające 3,5 roku (7 semestrów), skierowane są przede wszystkim do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • obsługi komercyjnych i darmowych programów graficznych,
  • przygotowania statycznej i interaktywnej dwu- i trójwymiarowej grafiki rastrowej i wektorowej,
  • tworzenia plików graficznych na potrzeby Internetu,
  • obróbki fotografii cyfrowej,
  • wykonywania post-produkcyjnych prac w zakresie nagrań video,
  • generowania realistycznej animacji komputerowej,
  • filmie i jego montażu
  • tworzenia multimedialnych aplikacji i prezentacji,
  • komputerowego montażu materiału audio i wideo,
  • procesów przygotowania do druku (DTP).

Absolwent kierunku Inżynieria Multimediów jest specjalistą w dziedzinie wykorzystywania wszelakiego sprzętu i oprogramowania użytecznego w technikach audio-wizualnych. Posiada umiejętności obsługi różnorodnych systemów operacyjnych posiadając jednocześnie solidną wiedzę z zakresu  informatyki, akustyki, matematyki oraz optyki. Oprócz ugruntowanej wiedzy teoretycznej i umiejętności obsługi narzędzi programistycznych, inżynier multimediów potrafi obsługiwać specjalistyczny sprzęt wykorzystywany w technikach multimedialnych i filmowych.

W modułach kształcenia kierunkowego znajdują się zarówno przedmioty z obszaru nauk technicznych jak i ścisłych. Przedmioty są tak dobrane, aby absolwent kierunku oprócz umiejętności związanych z multimediami zdobył solidne podwaliny teoretyczne. Absolwent będzie posiadał wiedzę z podstaw matematyki wyższej, wybranych działów fizyki (związanych przede wszystkim z akustyką, elektrycznością i światłem) oraz wybranych działów informatyki (związanych przede wszystkim z grafiką komputerową) po to, aby z w pełni zrozumieć mechanizmy i procesy zachodzące w pracy z multimediami. Dodatkowymi atutami jakimi dysponować będzie absolwent to umiejętności pracy z różnymi systemami operacyjnymi -- Windows, OS X oraz Linux.

Kierunek Inżynieria Multimediów jest kierunkiem interdyscyplinarnym. Zajęcia prowadzone są nie tylko przez nauczycieli Wydziału Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych, ale również wybrane zajęcia prowadzone są przez nauczycieli akademickich z Wydziału Sztuki oraz nauczycieli z Wydziału Humanistycznego. Nauczyciele Ci posiadają długoletnią praktykę i doświadczenie zawodowe w reprezentowanych przez siebie dziedzinach. Interdyscyplinarność jest szczególną cechą tego kierunku. Absolwent zdobędzie szeroką wiedzę i umiejętności pożądane przez potencjalnych pracodawców.

Absolwent specjalności Akustyka i realizacja dżwięku to inżynier z umiejętnościami pozwalającymi na wykonywanie pracy realizatora i reżysera dźwięku. Cechuje się umiejętnością realizacji różnych form nagrań dźwiękowych, biegle wykorzystując sprzęt i narzędzia dostępne w studiach nagrań. Jest specjalistą potrafiącym realizować oprawę dźwiękową widowisk czy też różnorodnych form multimedialnych - na przykład w agencjach reklamowych i firmach świadczących usługi internetowe. Absolwent posiada wiedzę:

  • teoretyczną i praktyczną dotyczącą technik rejestracji i przetwarzania sygnałów fonicznych,
  • specjalistyczną z zakresu akustyki, generacji i propagacji fal,
  • ogólną z zakresu akustyki, matematyki i informatyki.

Absolwent specjalności Akustyka i realizacja dżwięku przygotowany jest do pracy w:

  • studiach fonograficznych, radiowych, telewizyjnych i teatralnych,
  • studiach teatralnych i filmowych grupach produkcyjnych,
  • firmach zajmujących się modelowaniem akustyki pomieszczeń,
  • branży zajmującej się nagłośnianiem koncertów i imprez plenerowych.

Oprócz wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych wymaganych od inżyniera multimediów, absolwent przygotowany jest do prowadzenia własnej działalności gospodarczej związanej z multimediami.

Absolwent specjalności Grafika komputerowa to wykwalifikowany inżynier posiadający umiejętności wykorzystania istniejącego i tworzenia własnego oprogramowania służącego do przetwarzania plików graficznych i multimedialnych stosowanych w technologiach internetowych, reklamie, przemyśle rozrywkowym oraz do wizualizacji danych eksperymentalnych, wyników obliczeń inżynierskich i naukowych. Absolwent ma również kwalifikacje w zakresie komputerowego składu tekstu, posiada umiejętność współpracy z artystami-grafikami, filmowcami i innymi przedstawicielami świata kultury i sztuki.

W szczególności absolwent ten posiada umiejętności w zakresie:

  • obsługi komercyjnych i darmowych programów graficznych,
  • przygotowania statycznej i interaktywnej dwu- i trójwymiarowej grafiki rastrowej i wektorowej,
  • tworzenia plików graficznych na potrzeby Internetu,
  • obróbki fotografii cyfrowej,
  • wykonywania post-produkcyjnych prac w zakresie nagrań video,
  • generowania realistycznej animacji komputerowej,
  • tworzenia multimedialnych aplikacji i prezentacji,
  • komputerowego montażu materiału audio i wideo,
  • procesów przygotowania do druku (DTP).

Absolwent specjalności Grafika komputerowa jest gotowy do podjęcia pracy w:

  • pracowniach projektanckich (przy komputerowej, trójwymiarowej wizualizacji produktów takich jak: budynki, wnętrza mieszkalne, mebli, itp.),
  • drukarniach i studiach reklamowych (przy komputerowym składzie tekstu),
  • firmach zajmujących się wideorejestracją i komputerowym montażem wideo,
  • studiach telewizyjnych,
  • firmach projektujących serwisy internetowe,
  • firmach tworzącym aplikacje multimedialne.