Code | SC-UJD-IM-I |
---|---|
Organizational unit | [SC-UJD] Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle |
Educational profile | practical |
Language(s) of instruction | Polish |
Duration | 3,5 roku |
Office opening hours | 8.00 - 15.00 |
WWW address | http://www.wnspt.ujd.edu.pl |
Ask a question |
- Phase 1 (05.05.2022 00:00 – 30.09.2022 23:59)
UWAGA !!! Na tym kierunku zapisy odbywają się TYLKO przez system Internetowej Rejestracji Kandydatów: https://rekrutacja.ujd.edu.pl Uniwersytetu Humanistyczo-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie |
Specjalności (wybór po 2 semestrze):
- Akustyka i realizacja dżwięku,
- Grafika komputerowa,
Studia na kierunku Inżynieria Multimediów to studia inżynierskie, trwające 3,5 roku (7 semestrów), skierowane są przede wszystkim do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie:
- obsługi komercyjnych i darmowych programów graficznych,
- przygotowania statycznej i interaktywnej dwu- i trójwymiarowej grafiki rastrowej i wektorowej,
- tworzenia plików graficznych na potrzeby Internetu,
- obróbki fotografii cyfrowej,
- wykonywania post-produkcyjnych prac w zakresie nagrań video,
- generowania realistycznej animacji komputerowej,
- filmie i jego montażu
- tworzenia multimedialnych aplikacji i prezentacji,
- komputerowego montażu materiału audio i wideo,
- procesów przygotowania do druku (DTP).
Absolwent kierunku Inżynieria Multimediów jest specjalistą w dziedzinie wykorzystywania wszelakiego sprzętu i oprogramowania użytecznego w technikach audio-wizualnych. Posiada umiejętności obsługi różnorodnych systemów operacyjnych posiadając jednocześnie solidną wiedzę z zakresu informatyki, akustyki, matematyki oraz optyki. Oprócz ugruntowanej wiedzy teoretycznej i umiejętności obsługi narzędzi programistycznych, inżynier multimediów potrafi obsługiwać specjalistyczny sprzęt wykorzystywany w technikach multimedialnych i filmowych.
W modułach kształcenia kierunkowego znajdują się zarówno przedmioty z obszaru nauk technicznych jak i ścisłych. Przedmioty są tak dobrane, aby absolwent kierunku oprócz umiejętności związanych z multimediami zdobył solidne podwaliny teoretyczne. Absolwent będzie posiadał wiedzę z podstaw matematyki wyższej, wybranych działów fizyki (związanych przede wszystkim z akustyką, elektrycznością i światłem) oraz wybranych działów informatyki (związanych przede wszystkim z grafiką komputerową) po to, aby z w pełni zrozumieć mechanizmy i procesy zachodzące w pracy z multimediami. Dodatkowymi atutami jakimi dysponować będzie absolwent to umiejętności pracy z różnymi systemami operacyjnymi -- Windows, OS X oraz Linux.
Kierunek Inżynieria Multimediów jest kierunkiem interdyscyplinarnym. Zajęcia prowadzone są nie tylko przez nauczycieli Wydziału Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych, ale również wybrane zajęcia prowadzone są przez nauczycieli akademickich z Wydziału Sztuki oraz nauczycieli z Wydziału Humanistycznego. Nauczyciele Ci posiadają długoletnią praktykę i doświadczenie zawodowe w reprezentowanych przez siebie dziedzinach. Interdyscyplinarność jest szczególną cechą tego kierunku. Absolwent zdobędzie szeroką wiedzę i umiejętności pożądane przez potencjalnych pracodawców.
Absolwent specjalności Akustyka i realizacja dżwięku to inżynier z umiejętnościami pozwalającymi na wykonywanie pracy realizatora i reżysera dźwięku. Cechuje się umiejętnością realizacji różnych form nagrań dźwiękowych, biegle wykorzystując sprzęt i narzędzia dostępne w studiach nagrań. Jest specjalistą potrafiącym realizować oprawę dźwiękową widowisk czy też różnorodnych form multimedialnych - na przykład w agencjach reklamowych i firmach świadczących usługi internetowe. Absolwent posiada wiedzę:
- teoretyczną i praktyczną dotyczącą technik rejestracji i przetwarzania sygnałów fonicznych,
- specjalistyczną z zakresu akustyki, generacji i propagacji fal,
- ogólną z zakresu akustyki, matematyki i informatyki.
Absolwent specjalności Akustyka i realizacja dżwięku przygotowany jest do pracy w:
- studiach fonograficznych, radiowych, telewizyjnych i teatralnych,
- studiach teatralnych i filmowych grupach produkcyjnych,
- firmach zajmujących się modelowaniem akustyki pomieszczeń,
- branży zajmującej się nagłośnianiem koncertów i imprez plenerowych.
Oprócz wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych wymaganych od inżyniera multimediów, absolwent przygotowany jest do prowadzenia własnej działalności gospodarczej związanej z multimediami.
Absolwent specjalności Grafika komputerowa to wykwalifikowany inżynier posiadający umiejętności wykorzystania istniejącego i tworzenia własnego oprogramowania służącego do przetwarzania plików graficznych i multimedialnych stosowanych w technologiach internetowych, reklamie, przemyśle rozrywkowym oraz do wizualizacji danych eksperymentalnych, wyników obliczeń inżynierskich i naukowych. Absolwent ma również kwalifikacje w zakresie komputerowego składu tekstu, posiada umiejętność współpracy z artystami-grafikami, filmowcami i innymi przedstawicielami świata kultury i sztuki.
W szczególności absolwent ten posiada umiejętności w zakresie:
- obsługi komercyjnych i darmowych programów graficznych,
- przygotowania statycznej i interaktywnej dwu- i trójwymiarowej grafiki rastrowej i wektorowej,
- tworzenia plików graficznych na potrzeby Internetu,
- obróbki fotografii cyfrowej,
- wykonywania post-produkcyjnych prac w zakresie nagrań video,
- generowania realistycznej animacji komputerowej,
- tworzenia multimedialnych aplikacji i prezentacji,
- komputerowego montażu materiału audio i wideo,
- procesów przygotowania do druku (DTP).
Absolwent specjalności Grafika komputerowa jest gotowy do podjęcia pracy w:
- pracowniach projektanckich (przy komputerowej, trójwymiarowej wizualizacji produktów takich jak: budynki, wnętrza mieszkalne, mebli, itp.),
- drukarniach i studiach reklamowych (przy komputerowym składzie tekstu),
- firmach zajmujących się wideorejestracją i komputerowym montażem wideo,
- studiach telewizyjnych,
- firmach projektujących serwisy internetowe,
- firmach tworzącym aplikacje multimedialne.